Planowany termin wykonania : od 01 do 08. 04.
Tematy tygodnia (KWIECIEŃ):
I. Zwierzęta hodowlane w Polsce i ich prawa.
II. Wielkanocne zwyczaje i tradycje świątecznych dni.
I 1. Twórczość Astrid Lindgren –
a) Czytanie informacji o autorce z Podręcznika 4, na str. 52 oraz fragmentów jej książki: „Dzieci z Bullerbyn” na s. 53, 55 i 60 - 61.
*Wyszukanie w Internecie informacji o kraju pisarki – Szwecji – zapisanie krótko w zeszycie przyrodniczym. Sprawdzenie położenia Szwecji na
mapie Europy w tym samym źródle.
*Poznanie formy – „streszczenie” (definicja z Podr. s. 53 do zeszytu polonistycznego) + zad. 3 z tej strony oraz ułożenie i zapisanie 5 pytań i odpowiedzi do tekstu opowiadania ze s. 53. /zadanie przesłać do spr./
* Doczytanie fragmentów „Pippi Pończoszanki”, przesłanych ostatnio w zadaniach – załącznik
b) Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 1000 Odejmowanie od liczb trzycyfrowych liczb dwucyfrowych – Podr. z. 1, 3, 5 / 54, a 2*
c) Nauka słów piosenki: „Wełniany baranek” – przepisać z Ćw. 4 na s. 44 tekst zwrotek (oprócz powtarzającego się ref. – bis) do zeszytu muzycznego.
Posłuchać piosenki w Internecie: WEŁNIANY BARANEK.wmv - YouTube
*Przypomnieć sobie piosenkę: Wiosenne buziaki – YouTube , zatańczyć do do niej walczyka, jak w szkole.
d) Edukacja informatyczna - List do Pani Wiosny – praca pisemna w programie: „Word” ( z zachowaniem formy, rozmieszczeniem na stronie) i wykonaniem ozdobnej ramki /zadanie przesłać do spr./
2. Ssaki i ptaki hodowlane i ich cechy
a) Rodzaje zdań i ich rozwijanie – przeczytać informacje z Podr.4, s. 64 - przepisać definicję i zdania napisane „tłustym drukiem” do zeszytu polonistycznego i wykonać zad. w Ćw.4 na s. 51 i 1 / 53
* Wyrazy trudne do zeszytu polonistycznego: drzwi, który, butelka, każdy, żeby, różnica, kukułka, ściółka (czyli najniższa warstwa lasu: opadłe liście, gałęzie, owoce, nasiona)
b) Korzyści płynące z hodowli zwierząt (produkty pochodzenia zwierzęcego)
- przeczytać informacje z Podr.4 s. 57 i 63 (przykłady do zeszytu przyrodniczego) i wykonać w Ćw.4 z. 2 / 47
* Do zeszytu: Dziedziny przemysłu rozwijające się dzięki hodowli zwierząt:
- spożywczy (produkty żywnościowe)
- włókienniczy (tkaniny wełniane)
- chemiczny (kosmetyki)
c) Obowiązki hodowców, weterynarzy i opieka nad zwierzętami.
* Notatka do zeszytu przyrodniczego: (podkreślić trudne słowa)
Hodowca przygotowuje paszę dla zwierząt. Czyści pomieszczenia dla nich przeznaczone. Pamięta o badaniach i sprawdza czy zwierzęta nie są chore. Posiada wiedzę o gatunkach, które hoduje.
d) Poznanie pojęć: zwierzęta „wszystkożerne”, „mięsożerne” „roślinożerne”, „żyworodne”, „jajorodne”, ssaki – czytanie informacji w Podr.4, s. 56 (notatka – krótki zapis do zeszytu przyrodniczego) +
w Ćw.4 z. 1 / 47 i ze s. 50.
e) Czytanie fragmentów „Światowej deklaracji praw zwierząt” z Podr.4, s. 66 i 67 i zapisanie notatki w zeszycie przyrodniczym:
Zwierzę ma prawo do: szacunku, ochrony, opieki, wyżywienia, wypoczynku. W Polsce od 1997r. obowiązuje Ustawa o ochronie zwierząt.
f) Dodawanie liczb jednocyfrowych do trzycyfrowych, porównywanie liczb – sum i różnic – Podr. z. 1, 2 + przykład, 4, 5, 6 / 58; 3* (do zeszytu matematycznego) oraz
* odejmowanie liczb jednocyfrowych od trzycyfrowych – z. 1, 2 + przykład, 3 / 59 (zeszyt m.)
* Rozwiązywanie zadań tekstowych – Ćw.4, z. 4* / 45 i wszystkie z Podr.4 ze s. 65 (zeszyt m.) i w Ćw. 2* / 84
g) Rodzinna zabawa muzyczno – ruchowa: naśladowanie głosów i ruchów zwierząt hodowlanych oraz przypomnienie piosenki: „Kaczka-dziwaczka”
*Powtórzyć w Internecie: KACZKA DZIWACZKA HD - PIOSENKI AKADEMIA PANA …
h) Wykonanie makiet: „ssaki i ptaki hodowlane” - zadanie z tyłu Ćwiczeń 4 – 3/ 47 i 50
i) Ćwiczenia i zabawy ruchowe (min. 3 x w tyg.): wymachy rąk i nóg, skręty i skłony tułowia (+ ”skłon japoński”), rozluźniające i oddechowe, „kołyska”, „pajacyki”, „przysiady”, „pompki”, „raki” (chodzenie tyłem)
II.
a) Przeczytanie informacji z Podr.4, s. 99 o obrzędach wielkanocnych i opisanie wybranej ozdoby – P. z. 2 / 99 /zadanie przesłać do spr./ + Ćw.4 z. 1, 2 / 82
* Przepisanie do zeszytu tekstu o świętach – ćwiczenia ortograficzne - Ćw.4 z. 1 / 79 + ramka
* Czytanie historyjki obrazkowej i pisanie do niej krótkiego opowiadania – Ćw.4, z. 6 / 83
*Pisanie świątecznych życzeń do kogoś bliskiego z rodziny (zachowanie formy, poprawności, zwrotów, rozmieszczenia tekstu) /zadanie przesłać do spr./ ; * adresowanie koperty
*Poznanie polskich przysłów-Ćw.4, z. 1 / 85- krótko wyjaśnić w zesz. pol.
b) Ćwiczenia matematyczne w dodawaniu, odejmowaniu, mnożeniu i dzieleniu w poznanym zakresie. Kolejność wykonywania działań.
- Ćw.4 z. 3 / 81, 2 / 84
c) Czytanie nazw ptaków - P. s.100-101
d) Techniki zdobienia świątecznych jaj (zapisanie do zesz. przyr.):
- pisanki (różnobarwne) - pisane woskiem i barwione
- kraszanki (malowanki jednobarwne) - gotowane w naturalnych barwnikach
- oklejanki (naklejanki) - przyozdabiane różnymi materiałami
- nalepianki - ozdabiane wycinankami z papieru
- rysowanki, drapanki
e) Nauka „Wielkanocnej piosenki” - przepisać słowa 1 zwrotki - Ćw.4 s. 80 Wysłuchać melodii w Internecie: Wielkanocna piosenka - YouTube
f) Przestrzenna praca plastyczno – techniczna: „Zwierzątko z wielkanocnego koszyczka” – technika dowolna /zadanie przesłać do spr./
g) Edukacja informatyczna – utrwalenie tabliczki mnożenia i dzielenia do 100 za pomocą narzędzia: „Kalkulator” (W menu Start wpisujemy: wszystkie programy - akcesoria i kalkulator). Wpisując działanie po znaku = czekamy, aż sami odpowiemy i dopiero sprawdzamy odpowiedź…odpowiadamy dość szybko!