KLASA V
Zadania do wykonania z Historii od 23-03-do 27-03
Przepisz temat do zeszytu oraz punkty i zagadnienia /pytania co powinnaś /powinieneś zapamiętać z lekcji
Narodziny państwa polskiego
1.Słowianie na ziemiach dzisiejszej Polski.
2.Podboje Mieszka I.
3.Przyjęcie chrztu.
4.Budowa państwa przez Mieszka I.
-wymieniam największe plemiona zamieszkujące ziemie polskie;
-opowiada o tworzeniu państwa polskiego;
-wiem, kim był Mieszko I;
-wiem, kiedy Polska przyjęła chrzest i opowiadam o tym wydarzeniu
-wiem, kiedy była bitwa pod Cedynią;
-rozumiem znaczenie podbojów dla tworzenia państwa Mieszka;
-wskazuję przyczyny i skutki przyjęcia chrześcijaństwa;
Uzupełnij lekcję w zeszycie ćwiczeń
wymieniam największe plemiona -zamieszkujące ziemie polskie;
-opowiada o tworzeniu państwa polskiego;
-wiem, kim był Mieszko I;
-wiem, kiedy Polska przyjęła chrzest i opowiadam o tym wydarzeniu
Uzupełnij w zeszycie ćwiczeń zadania przyporządkowane do tematu lekcji
https://learningapps.org/index.php?category=9&s = Historia pewnych Piastów
https://www.youtube.com/watch?v=6JIdEk-Cw7o
https://learningapps.org/index.php?Category=9&subcategory=2043&s=&images=0&audios=0&videos=0 Gra milionerzy –dynastia Piastów
KLASA VI
Zadania do wykonania z Historii od 23-03-do 27-03
Przepisz temat do zeszytu oraz punkty i zagadnienia /pytania co powinnaś /powinieneś zapamiętać z lekcji
Powstanie Stanów Zjednoczonych Ameryki
1. Osadnicy w Ameryce Północnej.
2. Stosunki między Anglią a koloniami.
3. Herbatka bostońska.
4. Wojna o niepodległość Stanów Zjednoczonych.
5. Polacy w walce o niepodległość Stanów Zjednoczonych.
6. Konstytucja Stanów Zjednoczonych. Zagadnienia /pytania do lekcji
• rozumiem pojęcia: herbatka bostońska, Deklaracja niepodległości, konstytucja;
• wiem, kiedy została podpisana Deklaracja niepodległości, tłumaczy, dlaczego ten dzień jest świętem narodowym w Stanach Zjednoczonych;
• wymieniam Polaków walczących o niepodległość USA;
• znam postacie: Jerzego Waszyngtona i Benjamina Franklina;
• opowiadam o stosunkach między Anglią i koloniami;
• rozumiem, dlaczego Kościuszko i Pułaski są bohaterami dla Amerykanów
• wskazuję przyczyny wybuchu wojny o niepodległość Stanów Zjednoczonych;
• omawiam system sprawowania władzy w Stanach Zjednoczonych;
• wskazuję różnice w systemie sprawowania władzy w państwach europejskich i w Stanach Zjednoczonych;
• uzasadniam, dlaczego Stany Zjednoczone były pierwszym Kraje
https://www.youtube.com/watch?v=0HokanNo7Dg
https://www.youtube.com/watch?v=w0FAAUAyuUE
https://www.youtube.com/watch?v=5LOvpbomAS8
KLASA VII
Zadania do wykonania z Historii od 23-03-do 27-0
Przepisz temat do zeszytu oraz punkty i zagadnienia /pytania co powinnaś /powinieneś zapamiętać z lekcji
32. Sprawa polska w okresie I wojny światowej ;
– wymieniam polskie formacje zbrojne biorące udział w I wojnie światowej;
– znam postacie: Józefa Piłsudskiego, Ignacego Paderewskiego;
– prezentuje postawy aktywistów i pasywistów;
– rozumiem, dlaczego państwa zaborcze próbowały pozyskać przychylność Polaków; Zagadnienia /pytania do lekcji
1. Kwestia polska na początku wojny.
2. Aktywiści i pasywiści.
3. Piłsudski, legiony i POW.
4. Umiędzynarodowienie sprawy polskiej.
5. Rok 1918 – program prezydenta Wilsona. -wiem czym był Akt 5 listopada;
– wiem, dlaczego I wojna światowa oznaczała dla Polaków konieczność udziału w bratobójczych walkach;
– opisuję działalność Legionów;
– wskazuje stanowisko zaborców wobec sprawy polskiej;
– omawiam założenia orędzia Wilsona w spawie polskiej – rozumie znaczenie Aktu 5 listopada oraz orędzia prezydenta Wilsona dla sytuacji Polaków;
– analizuję wpływ sytuacji międzynarodowej na sprawę polską w okresie I wojny światowej – wie czym był Akt 5 listopada;
– wiem, dlaczego I wojna światowa oznaczała dla Polaków konieczność udziału w bratobójczych walkach;
– opisuje działalność Legionów;
– wskazuje stanowisko zaborców wobec sprawy polskiej;
założenia orędzia Wilsona w spawie polskiej
https://learningapps.org/1588327 Historia IWŚ- GRA MILIONERZY, https://learningapps.org/656698 Przyczyny wybuchu
https://learningapps.org/3536883 Polacy a Wielka Wojna -gra
KLASA VIII
Zadania do wykonania z Historii od 23-03-do 27-03
Przepisz temat do zeszytu oraz punkty i zagadnienia /pytania co powinnaś /powinieneś zapamiętać z lekcji
Proces integracji europejskiej Zagadnienia:
1. przyczyny i początki procesu integracji europejskiej
2. powstanie Unii Europejskiej i etapy jej rozszerzania
3. główne organy Unii Europejskiej -znam daty: 1951 r., 1957 r., 1993 r., 2004 r.
• znam postaci: Jean Monnet, Konrad Adenauer, Robert Schuman
• wymieniam główne organy UE i ich funkcje oraz podaje przyczyny powstania Unii Europejskiej
• opisuję etapy powstawania UE
• wyjaśniam skrót UE i EWWiS
• wyjaśniam, czym jest wspólny rynek i co jest podstawowym celem działalności UE
• wskazuję na mapie Europy kraje członkowskie UE
• dostrzegam szanse wynikające z powstania UE
• analizuję proces powstawania i rozszerzania się UE
• oceniam skutki powstania
Wykonaj zadania
https://learningapps.org/2315397
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=historia+integracji+europejskiej+film